vineri, 9 martie 2012

40 de MUCENICI






INGREDIENTE:1 kg faina
25 gr drojdie
2 linguri miere
250 ml apa calduta
6 lingiuri zahar
6 linguri de ulei
esente:portocala, coaja de lamaie,2-3 cuisoare)

SIROP:
400 ml apa,
200 gr zahar
coaja de lamaie
esente de portocale sau rom, 2-3 cuisoare
PENTRU UNS DEASUPRA:
miere
nuca macinata,zahar coaja de lamie,cuisoare macinate

MOD DE PREPARARE:
 Se pregateste maiaua care se lasa la dospit cam o jumatate de ora,se face din drojdie proaspata,1 lingurita de zahar,2 linguri de apa calduta si 2 linguri de faina,se amesteca toate ingredientele si se lasa la loc cald acoperit recipientul cu un capac s-au un servet pana face basicute.
Intr-un castron mai mare se adauga faina cernuta,se face o gaura in mijloc dupa care adaugam maiaua ,esentele,zaharul,apa calduta,mierea,un varf de sare si cele 3 linguri de ulei Din toate aceste ingrediente am framantat un aluat nu prea moale si usor de modelat,tocmai de aceea pe parcurs am mai adaugat apa calduta cat sa pot framanta bine,iar dupa ce l-am framantat de mi-au iesit ochii am mai adaugat ulei pana ce aluatul a devenit elastic si usor de modelat.Se lasa sa creasca la loc cald ferit de curenti de aer rece,circa 1 h Aluatul crescut foarte frumos.Din acest modelam 40 de bilute de circa 40-50 de gr una Din aceste bilute se formeaza mai intai o forma de snur lung care se impleteste in doua dupa care se face un cerc si din acest cerc se fac opturi Dupa ce am modelat cei 40 de mucenici se mai lasa la crescut inca 40 de minute,la loc cald .Ungem mucenicii pe deasupra cu un sirop din apa si zaharSe dau la cuptorul incins la 180°C pentru 15 minute,pana se rumenesc deasupra Intre timp am pregatit si siropul ,pe care l-am facut din zahar,apa,coaja de lamie,cuisoare si esente.L-am lasat sa fiarba pana a devenit un sirop,in care am inmuiat fiecare mucenic in parte,i-am lasat sa se inmoaie un pic dupa care i-am uns cu miere si am presarat nuca macinata amestecata cu zahar ,coaja de lamaie si un var de cutit de cuisoare macinate



Deschide-ne, Doamne, ochii, ca şi noi să primim harul,
Să mărturisim prin fapte tot ce Sfinţii ne-nvăţară,
Să nu-nţepenim în moarte, cu alţi zei, cu alte capişti,
Ci să fim, în veşnicie, mucenicilor tovarăşi!

Niciun comentariu: