duminică, 11 decembrie 2011

APERITIVE DE POST

PLATOURI FESTIVE DE POST:

(PENTRU CA AZI  E DEZLEGARE LA PESTE AM ALTERNAT SI CU PREPARATE DE PESTE)

-DROB DE CIUPERCI
-CIUPERCI UMPLUTE CU TON
-CROCHETE DE CARTOFI
-CIUPERCI PANE DE POST
-MORCOVI DE FOIETAJ (RETETA- JANET) UMPLUTI CU ICRE DE CRAP
-FRIGARUI  CU BRANZA TOFU ARDEI SI ROSII CHERRY

 


STIUCA UMPLUTA CU NUCI

Stiuca umpluta este un rafinament gastronomic, este un fel de mancare care poate face deliciul unei mese in familia sau cu diferite ocazii festive. Nu-i credeti pe cei ce spun ca stiuca are o carne fara valoare, are o carne foarte buna daca sti sa o prepari cum trebuie.
Pentru ca suntem in postul Craciunului si avem privilegiu de a consuma peste in zilele de sarbatoare am adaptat reteta pentru aceasta situatie adica am exclus laptele si ouale din reteta dar am adaugat nuci macinate  si sincera sa fiu desi  am avut ceva emoti pana cand am feliat-o(imi era teama ca se va sfarma pentru ca lipseste  ,,liantul" adica oul care leaga f bine compozitia) pot spune ca sunt multumita atat de gust cat si de aspect si mi se pare chiar mai delicioasa decat varianta , ,de dulce"

1 stiuca ( 2 kg)
1 ceapa
6-7 catei de usturoi
1 morcov ras
1 felie(50g) telina rasa
200 g nuci macinate
100g ciuperci
2 feli de paine imuiate in apa
sare ,piper, cimbru,rozmarin dupa gust
2 linguri de orez fiert
2 linguri de gris
1 legatura de patrunjel 
1 legatura de marar
100 ml vin alb
100 ml ulei
Stiuca se eviscereaza se curata de solzi  se spala se desprinde carnea de piele dupa binecunoscuta metoda.Carnea rezultata se pune la fiert
Se caleste ceapa,morcovul,telina si cipercile ,dupa ce s-a mai racit putin  compozitia adaugam carne de stiuca fiarta (dupa ce am scos oasele), painea inmuiata si stoarsa bine,nucile macinate,orezul fiert(am dat totul la blender pentru a se omogeniza mai bine compozitia),verdeata tocata marunt,grisul,sare ,piper,rozmarin,cimbru si usturoi bine zdrobit.Se reconstiuie stiuca se da la cuptor intr-o tava in care am adaugat uleiul si vinul alb ,am adaugat si aici putina sare si piper

 SI....

 PINGUINI UMPLUTI CU ICRE



 PRAJITURI DE POST:

-NEGREASA DE POST
-TRANDAFIRI DIN FOIETAJ CU MAR SI SCORTISOARA
 -PRAJITURA ,,GRETA GARBO" DE POST - CU GEM SI FOI DI CARTOFI DUPA O RETETA LAURA SAVA (ESTE FOARTE ,FOARTE DELICIOASA)

http://torturisiprajiturigalati

Un comentariu:

Adela Zilahi spunea...

Hm ce de bunatati, am sa gust din toate!! Pupicei!!